Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  تفاوت شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود تفاوت شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود

خدمات ثبتی محمد

تفاوت شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود

تفاوت شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود

يكي از چالش هاي افرادي كه به دنبال ثبت شركت هستند انتخاب شركت بين قالب شركت سهامي خاص و شركت با مسئوليت محدود است. در واقع به دليل ساز و كار ساده اي كه اين دو شركت دارند و اينكه نياز به تعداد نفرات و سرمايه زيادي براي ثبت اين شركت ها نيست باعث شده تا انتخاب بين شركت سهامي خاص و شركت با مسئوليت محدود كمي دشوار است.

شركت سهامي خاص از نوع شركت هاي تجاري است كه با موضوع بازرگاني ثبت مي شود كه البته محدوديتي براي فعاليت شركت ايجاد نمي شود و شركت مي تواند در هر موضوعي اقدام به فعاليت كند. در اين نوع شركت تنها به يك ميليون ريال سرمايه براي ثبت شركت نياز است كه بايد 35 درصد از آن همان ابتدا براي ثبت شركت در حساب شركت واريز شود. سرمايه در اين شركت به صورت قطعات سهام بين سرمايه گذاران تقسيم مي شود.

در شركت با مسئوليت محدود هم كه از نوع شركت هاي تجاري است تنها به يك ميليون ريال سرمايه نياز است اما اين سرمايه بعدا هم مي تواند تاديه شود. در شركت با مسئوليت محدود شركا به اندازه سرمايه اي كه دارند در شركت سهم خواهند داشت.

بنابراين از تفاوت هاي كليدي شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود نوع مسئوليت در شركت است. در شركت با مسئوليت محدود شركا تنها به اندازه سرمايه خودشان در ازا ديون و بدهي هاي شركت مسئوليت دارند ولي در شركت سهامي به اندازه سرمايه شركا سهام دريافت مي كنند و به اندازه سهام در شركت مسئوليت دارند. ارزش سهام در واقع تعيين كننده ميزان مسئوليت سهامداران است كه ممكن است كم و زياد شود.

نكته ديگر اينكه در شركت سهامي بايد الزاما يك بازرس و يك بازس علي البدل نيز براي شركت تعيين شود كه در شركت با مسئوليت محدود الزامي براي اين كار در قانون حداقل ديده نشده است. در شركت سهامي خاص اساسنامه الزامي است و در شركت با مسئوليت محدود الزامي نيست و توافق شركا شرط است.

طبق قوانين شركت هاي سهامي محدوديت زمان براي مسئوليت مديريت در شركت ديده شده است. بر اين اساس بايد هر دو سال يك بار حداكثر جلسه مجمع عمومي موسسين برگزار شود و براي تعيين مدير عامل و اعضا هيئت مديره و يا تمديد دوره مديريت آنها راي گيري شود. بنابراين اين مسئوليت الزاما بر عهده مجمع عمومي خواهد بود. اما در شركت با مسئوليت محدود نياز به رعايت اين مدت زمان نيست و تا زماني كه شركا با هم توافق داشته باشند ممكن است طول مدت مديريت اعضا ادامه داشته باشد.

همچنين براي شركت هاي با مسئوليت محدود تنها توافق شركا براي تغييرات در شركت كفايت مي كند يعني نيازي به تشكيل مجمع عمومي و رعايت قوانين آن نيست. بنابراين موضوعاتي مثل كاهش و افزايش سهم يا سهم الشركه، تغيير آدرس، تغيير موضوع و نوع فعاليت و غيره با توافق شركا امكان پذير است ولي در شركت با مسئوليت محدود اين الزامات بايد رعايت شود.

با اين توصيفات مشخص مي شود كه ثبت شركت با مسئوليت محدود شايد به نظر به صرفه تر باشد و فعاليت در اين نوع قالب راحت تر باشد. اما در شركت سهامي بايد برخي از استاندارد ها رعايت شود كه ممكن است در برخي از فعاليت هاي شركت اين روند به بروكراسي پيچيده و مشكلاتي نيز تبديل شود كه نيازمند مديريت درست است. با هلدينگ ويونا مطمئن و راحت تمامي فرايند هاي حقوقي شركت خود را برنامه ريزي و اجرا كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/16 ساعت: ۲۱ توسط:sabtsherkat20 :